Általános szerződési feltételek

Figyelmesen olvassa el az alábbiakat!

Általános Szerződési és Felhasználási feltételek

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, a későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

Az alább részletezett Általános Szerződési Feltételek az Üzemeltető weblapján (www.planthouse.hu) létrejövő jogviszonyokra terjed ki: egyrészről a www.planthouse.hu honlap használóira, másrészről a Steck Hungária Kft -re. Jelen Általános Szerződési Feltételek folyamatosan elérhető és letölthető a következő weboldalról: http://www.planthouse.hu/aszf, továbbá bármikor kinyomtatható az alábbi linkről:

https://www.planthouse.hu/uploads/oth/aszf_2019_07_17.pdf

A Steck Hungária Kft.-nek jogában áll a jelen ÁSZF egyoldalú módosítása, így felhívja minden vásárló figyelmét, hogy az egyes vásárlások előtt a jelen ÁSZF teljes körű elolvasása ajánlott a www.planthouse.hu honlapján.

 

1. ÜZEMELTETŐ ADATAI

Cégnév: Steck Hungária Kft.
Székhely: 1119 Budapest, Fehérvári út 85. C épület 4. emelet
Adószám: 23880573-2-43
Cégjegyzék szám: 01-09-982600
Kibocsátó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Szerződés nyelve: magyar
Elektronikus elérhetőség: info@planthouse.hu
Telefonos elérhetőség: +36 30 378 7880

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely szolgáltató neve, címe: Győr-Net Internetszolgáltató Kft, 9024 Győr, Közép u 16.sz 

2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK

2.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók. 

2.2. A www.planthouse.hu internetes kiskereskedelmi webáruház. Az áruházban történő vásárlás során kizárólag az itt említett Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) érvényesek és minden más feltétel helyébe lépnek, kivéve az előzetesen bejelentett vagy írott módosítás esetén.

2.3. Jelen ÁSZF 2019. július 18. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. Az Üzemeltető jogosult az ÁSZF egyoldalú módosítására. Az Üzemeltető a módosításokat azok a weboldalon közzéteszi. Ezek a módosítások a weboldalon való megjelenés pillanatától érvényesek és nem alkalmazhatóak a korábban megkötött szerződésekre. A Vásárlók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

2.4. A weboldalon leadott minden rendelésre a leadásának dátumán érvényben lévő ÁSZF érvényes. Érvényesített rendelés esetén a Vásárló az itt elolvasott feltételeket feltétel nélkül elfogadja. A honlap használatával a Vásárló külön jognyilatkozat nélkül elfogadja és betartja az itt felsorolt általános feltételeket, amelynek megsértéséért a kártérítés általános feltételei szerint köteles helytállni. 

2.5. Az Üzemeltető fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése az Üzemeltető írásos hozzájárulása nélkül.

2.6. A kiskereskedelmi webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az Üzemeltető a megadott elérhetőségeken készséggel áll a Vásárlók rendelkezésére.

 

3. VÁSÁRLÓ ADATAINAK MEGADÁSA

3.1. Vásárló a weboldalon történő vásárlásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

3.2. Vásárló a vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Üzemeltető kizárja felelősségét, amennyiben a Vásárló más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait. 

3.3. Az Üzemeltető a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK KÖRE

4.1. Az Üzemeltető által forgalmazott kültéri zománcozott fagyálló kaspó termékei kizárólag on-line, házhoz szállítással vagy személyes átvétellel rendelhetők meg. 

4.2. A www.planthouse.hu kiskereskedelmi webáruházban megjelenített termékek árai forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. 

4.3. A webáruházban az Üzemeltető részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Az Üzemeltető nem vállal felelősséget a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

4.4. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, az Üzemeltető teljes körűen tájékoztatja a Vásárlókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

4.5. Amennyiben az Üzemeltető minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor az Üzemeltető nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.

4.6. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

 

5. A RENDELÉS MENETE

5.1. A vásárlás nem kötött regisztrációhoz.

5.2. A Vásárló a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

5.3. A Vásárló kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Vásárló bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva. 

5.4. Amennyiben Vásárló további terméket szeretne kosárba helyezni, egyszerűen folytassa tovább a vásárlást. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség megadását követően automatikusan frissül a kosár tartalma. Ha ez nem történne meg, válassza a „Frissítés” gombot.

5.5. Amennyiben Vásárló összegyűjtötte a megvásárolni kívánt termékeket, a szállítási és számlázási adatok megadása a következő lépés. Vásárló ellenőrizze a megrendeléshez szükséges adatait, majd válassza ki a fizetési módot. Ha az adatokat rendben találja, a jelen ÁSZF elfogadása következik.

5.6. Megrendelés megerősítése

5.6.1. A sikeres fizetést követően a Vásárló email értesítést kap a további teendőkről, illetve személyes átvétel esetén az Üzemeltető felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval.

5.6.2. A megrendelés akkor tekintendő az Üzemeltetőhöz, illetve a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Üzemeltető kizárja a felelősségét, ha a megrendelés részleteiről szóló automatikus email üzenet, illetve a kapcsolatfelvétel azért nem érkezik meg időben, mert Vásárló rossz e-mail címet, illetve telefonszámot adott meg a megrendelés rögzítése során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

5.6.3. Vásárló tudomásul veszi, hogy a szerződés akkor jön létre, amikor Üzemeltető az előző pontban megnevezett automatikus e-mail üzenetben értesíti a Vásárlót a megrendelés részleteiről. 

5.7. Megrendelések feldolgozása és teljesítés

5.7.1. A megrendelések feldolgozása munkanapokon 12 óráig történik. Rendelés leadására a jelzett időpontot követően, illetve munkanapokon kívül is van lehetőség.
Üzemeltető ügyfélszolgálata mindenesetben e-mail üzenet útján vagy telefonon keresztül értesíti a Vásárlót a megrendelés részleteiről, feldolgozásáról és szállítási idejéről.

5.7.2. Általános teljesítési határidő a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. 

5.7.3. Üzemeltető fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Részben történő teljesítésre kizárólag a Vásárlóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.

5.7.4. Az adásvételi szerződés alapján az Üzemeltető dolog tulajdonjogának átruházására, a Vásárló a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.

5.7.5. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó (jelen esetben Üzemeltető) vállalja a dolog vevőhöz (jelen esetben Vásárlóhoz) történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.

5.7.6. Az Üzemeltető késedelme esetén a Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Üzemeltető a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vásárló jogosult a szerződéstől elállni.

5.7.7.   A Vásárló póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha

a) az Üzemeltető a szerződés teljesítését megtagadta; vagy

b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

5.7.8.   Ha Üzemeltető a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.

5.8. Szállítási információk és díjak
5.8.1. Üzemeltető a megrendelt terméket az egyedi szerződésben kötött díjakkal (utánvétes fizetés vagy bankkártyás fizetés az OTP SIMPLE PAY rendszeren keresztül) teljesíti.

Utánvétes fizetés: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy Vásárló a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt termék(ek) átvételekor.

Bankkártyával történő fizetés: Vásárló a megrendelt termékek ellenértékét teljesítheti már a megrendelés folyamán: a fizetés során a SimplePay opciót kiválasztásával, majd a bankkártya adatainak megadásával indítható a tranzakció, amelynek eredményéről a bank email üzenet útján értesíti a Vásárlót. 

5.8.2. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A csomag minden esetben tartalmazza a számla eredeti példányát és ha tartozik a termékhez, akkor a jótállási jegyet is. Üzemeltetőnek nem áll módjában elveszett számlát, jótállás jegyet pótolni. Vásárló köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Sérült csomag átvétele esetén reklamációt csak jegyzőkönyv és számlamásolat megküldése esetén fogad el Üzemeltető. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Üzemeltetőnek nem áll jogában elfogadni.  


5.8.3. Kiskereskedelmi webáruházunk megrendeléseit futárszolgálat közreműködésével teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
Amennyiben ebben az időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg.

5.8.4. Az át nem vett csomagok szállítási költségét Üzemeltető a Vásárlóra terheli, a csomag újraküldésére kizárólag a szállítási költség ellenértékének előre történő megfizetése esetén van mód.

5.8.5. A csomagok szállítási költsége egész Magyarország területére 0 - 100.000,- Ft összeghatárig történő megrendelés esetén bruttó 15.000,- Ft.
100.000,- Ft érték feletti megrendelés esetén a szállítás ingyenes.

 

A Magyar Posta Zrt. postai (kézbesítési) szolgáltatási díjai:

  • Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db.
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db.
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 10-20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db.
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig bruttó 5990 Ft/db.

 

6. SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS, FOGYASZTÓI KIFOGÁSOK KEZELÉSE 

6.1. A Vásárló hibás teljesítés esetén a hatályos fogyasztóvédelmi jogszabályok, így különösen a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet, valamint jótállásos termékek esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó, kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22) Korm.rendelet rendelkezései, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadóak.

6.2. Az egyes tartós fogyasztási cikkek körében meghatározott termékek esetleges meghibásodás esetén a készülékhez mellékelt termékismertetőn/használati útmutatón megjelölt címen és telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a Vásárló.

6.3. A termékek forgalmazóhoz történő eljuttatásának költsége a Vásárlót terheli.

6.4. A jótállási határidő a kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendeletben foglaltaknak megfelelően a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik. A forgalmazó köteles a fogyasztónak a fogyasztási cikkel együtt - külön kérés nélkül - magyar nyelvű jótállási jegyet adni. A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.


6.5. A jótállás időtartama egy év.

Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint

i. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

ii. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

6.6. A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a jótállási igény nem érvényesíthető.

6.7. A jótállási igény leértékelt áru esetén is érvényesíthető. Ez esetben amennyiben az eladó a vásárlást megelőzően közölte a termék hibáját, akkor e hiba tekintetében nem kötelezhető helytállásra, egyéb hibák miatt viszont igen.

6.8. Üzemeltető nem tartozik jótállással a jótállási időn túl a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.

6.9. Az Üzemeltető a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

6.10. Üzemeltető nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

6.11. Szavatossági igény esetén történő eljárás

6.11.1. A Vásárló kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

6.11.2. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Üzemeltetőt terhelik (Ptk. 6:166. §).

6.11.3. Az Üzemeltető a Vásárló nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

6.11.4. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Vásárló rendelkezésére kell bocsátani.

6.11.5. Ha az Üzemeltető a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Vásárlót.

6.11.6. Az Üzemeltető a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni. 

6.11.7. Az Üzemeltetőnek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze, azonban bizonyos indokolt esetben a határidő az ajánlott tizenöt napot meghaladhatja.

 

7. ELÁLLÁS JOGA 

7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó (Vásárló) a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó (Vásárló) 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha az Üzemeltető a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

7.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó (Vásárló), vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

7.3. Fogyasztó (Vásárló) a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

7.4. A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak (Vásárlónak) kell viselnie, az Üzemeltető nem vállalja e költség viselését.

7.5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót (Vásárlót) a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.

7.6. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót (Vásárlót) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

7.7. A Fogyasztó (Vásárló) szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát többek között 

a.) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b.) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c.) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

d.) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

e.) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

f.) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

g.) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

7.8. Üzemeltető a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó (Vásárló) részére, beleértve a szállítási díjat is.

7.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó (Vásárló) más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót (Vásárlót) semmilyen többletköltség nem terheli.

7.10. Fogyasztó (Vásárló) köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Üzemeltető címén leadni.

7.11. Fogyasztónak (Vásárlónak) írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül. 

7.12. Fogyasztó (Vásárló) akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó (Vásárló) a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

7.13. A Fogyasztó (Vásárló) kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha az Üzemeltető vállalta e költség viselését.

7.14. Az Üzemeltető nem köteles a Fogyasztó (Vásárló) része megtéríteni azon többletköltségeket, amely az Üzemeltető által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

7.15. A visszatérítést Üzemeltető mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó (Vásárló) bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. 

7.16. Amennyiben Fogyasztó (Vásárló) élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Üzemeltető elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontja vehető figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzés. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Üzemeltető. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó (Vásárló) Üzemeltető részére.

7.17. A Fogyasztó (Vásárló) csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

7.18. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet az alábbi linkről érhető el:

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1400045.KOR 

7.19. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve az alábbi linkről érhető el.

https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:304:0064:0088:HU:PDF

7.20. Fogyasztó (Vásárló) egyéb panaszával is megkeresheti Üzemeltetőt a jelen ÁSZF-ben található elérhetőségeken.

7.21. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Vásárlókat illeti meg 

7.22. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

7.23. Elállási jog gyakorlásának a menete: 

7.23.1. Amennyiben a Fogyasztó (Vásárló) élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát az Üzemeltető elérhetőségein jelezni.

7.23.2. Fogyasztó (Vásárló) határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe. 

7.23.3. A Fogyasztó (Vásárló) elállás esetén köteles a megrendelt terméket az Üzemeltető címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A Fogyasztó (Vásárló) viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.

7.23.4. Az Üzemeltető azonban nem köteles a Fogyasztó (Vásárló) része megtéríteni azon többletköltségeket, amely az Üzemeltető által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó (Vásárló) a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. 

7.23.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a Vásárló az elállási joggal.

 

8. VEGYES RENDELKEZÉSEK 

8.1. Üzemeltető kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

8.2. Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

8.3. Amennyiben Üzemeltető az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy az Üzemeltető egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

8.4. Üzemeltető és Vásárló vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

 

9. PANASZKEZELÉS RENDJE 

9.1. Üzemeltető célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az Üzemeltető adatainál feltüntetett telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti. 

9.2. Üzemeltető a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Üzemeltető a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

9.3. Az írásbeli panaszt az Üzemeltető 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi Üzemeltető, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

9.4. Vásárló a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

A Vásárló panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu 

A Vásárlónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500

Fax száma: (76) 501-538

Név: Mátyus Mariann

E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

Fax száma: (72) 507-152

Név: Dr. Bodnár József

E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

 

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

Név: Dr. Bagdi László

E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

Név: Dr. Tulipán Péter

E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

 

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Név: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

Név: Dékány László, Jerney Zoltán

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

Név: Kirst László

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

Fax száma: (96) 520-218

Név: Horváth László

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-749

Fax száma: (52) 500-720

Név: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: info@hbkik.hu;

 

 

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

Név: Pintérné Dobó Tünde

E-mail cím: tunde@hkik.hu;

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

Név: Dr. Rozsnyói György

E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

Név: Dr. Pongó Erik

E-mail cím: nkik@nkik.hu;

 

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

Fax száma: (1)-269-0703

Név: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

Név: Dr. Novák Ferenc

E-mail cím: skik@skik.hu;

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 311-750

Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

 

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

Név: Mátyás Tibor

E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

  

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

Név: Dr. Kövesdi Zoltán

E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 429-008

Fax száma: (88) 412-150

Név: Dr. Óvári László

E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

Név: dr. Koczka Csaba

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

9.5. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

9.6. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes. 

9.7. A Vásárló panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide:https://webgate.ec.europa.eu/cas/eim/external/register.cgi?loginRequestId=ECAS_LR-4910284bFNAMx5Q6b5SuCNZWHYvrENissPnXyiCyOKX3CtsYmzeHj0fD9VShOJhCNzzKzzm11mO056K0GH62LdBBu3t7bA-PHslUMVSXYCHutmzRzGSoo0-XywZ5jaxHxO63lMywVeL1TOogUxmKZQZpoznr0Tyado kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr 

9.8. Üzemeltetőt a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. 

9.9. Amennyiben Vásárló nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Vásárlónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

•          az eljáró bíróságot;

•          a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;

•          az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;

•          azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;

•          a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

10.       ADATVÉDELEM 

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http: https://www.planthouse.hu/adatkezelesi-tajekoztato/

 

Letöltés pdf-ben

Kaspó választási ötletek

Helyezzen kaspóinkba akár örökzöld streliziát, akár virágzó hortenziát, a látvány mindent felülmúl.

Új színek a mediterrán nyár hangulatában!

Új színek a mediterrán nyár hangulatában!

Frissítse fel otthonát és kertjét AZALEA, DRACENA és PALMA termékcsaládunk új színeivel, melyek a mediterrán nyár hangulatát idézik. Forró homok, cseréptetők, perzselő nap és a tenger végtelen kék árnyalatai...

Az örök KLASSZIKUS!

Az örök KLASSZIKUS!

PALMA ÉS DRACENA kaspó összeállításunk a klasszikus stílus mellett a mediterrán eleganciát ötvözi a hétköznapokkal. Választásával színtől és mérettől függetlenül nagy sikert arat szemet gyönyörködtető kaspókkal.